Nastavení pošty - Thunderbird
Konfigurace pošty v emailovém klientovi Thunderbird se provádí ve dvou krocích - nastavení smtp serveru pro odesílání pošty a nastavení pop3 serveru pro příjem emailů.
1. Konfigurace SMTP serveru pro odesílání pošty
- V hlavním menu zvolte "Nástroje" => "Nastavení účtu".
- V levém sloupci vyberte "Server odchozí pošty (SMTP)".
- V pravé části okna klikněte na tlačítko "Přidat...".
- Název serveru - jakýkoliv název, např. "smtp.VaseDomena.cz".
- Adresa serveru - vyplňte "smtp.VaseDomena.cz".
- Port - ponechte 25.
- Použít jméno a heslo - zaškrtněte.
- Jméno uživatele - zadejte emailovou adresu v plnem tvaru, např. karel.novak@VaseDomena.cz.
- Použít zabezpečené spojení (SSL) - můžete ponechat standardně vybrané políčko "Pokud je dostupné TLS".
- Klikněte na "OK".
- Pokud nechcete pokračovat v přidávání účtu, můžete kliknout znovu na "OK".
2. Konfigurace pop3 serveru pro příjem emailů
- Pokud jste při přidávání smtp serveru zavřeli okno "Nastavení účtů", pak v hlavním menu zvolte "Nástroje" => "Nastavení účtu".
- Pod levým sloupcem klikněte na "Přidat účet..." - otevře se "Průvodce vytvořením účtu".
- Vyberte "E-mailový účet".
- Klikněte na "Další".
- Nyní se nacházíme v okně pojmenovaném "Identita", v něm uveďte následující údaje:
- Vaše jméno - Uveďte jméno, název firmy apod., např. "Karel Novák". Toto jméno se zobrazuje lidem, kterým jsou zprávy odesílány. Jestliže toto jméno zůstane nevyplněno, adresátům se zobrazí pouze e-mailová adresa.
- E-mailová adresa - napište emailovou adresu nastavovaného účtu (např. karel.novak@domena.cz).
- Klikněte na "Další".
- Nyní se nacházíme v okně pojmenovaném "Informace o serveru", v něm uveďte následující údaje:
- Vyberte typ serveru pro příchozí poštu - vyberte "POP".
- Příchozí server - vyplňte "pop.VaseDomena.cz".
- Použít globální Doručenou poštu (ukládat v Místních složkách) - nechte zaškrtlé, pokud chcete poštu z více účtů ukládat do společné složky, v opačném případě bude mít tento účet vlastní vyhrazené složky.
- Klikněte na "Další".
- Nyní se nacházíme v okně pojmenovaném "Uživatelské jméno", v něm zadejte:
- Klikněte na "Další".
- Nyní se nacházíme v předposledním okně průvodce pojmenovaném "Název účtu", v něm zadejte:
- Klikněte na "Další".
- Nacházíte se v posledním okně průvodce, kde si můžete zkontrolovat vyplněné údaje. Pokud vše souhlasí, klikněte na "Dokončit".
- Můžete zavřít okno "Nastavení účtu" kliknutím na "OK".
- Nyní by měla být vaše pošta správně nakonfigurována.
Poznámka
V žádném průvodci se nezadává heslo, k zadání hesla budete vyzváni při prvním pokusu o stáhnutí čí odeslání pošty.