Obsah |
Antispamový filtr
Na našich emailových serverech je provozován moderní antispamový systém Spamassassin. Tento systém v reálném čase prověřuje a analyzuje příchozí emaily. Analýza a filtrace probíhá pouze na těch účtech, na kterých je uživatelem antispamový filtr aktivován. Antispamový filtr lze zapnout nebo vypnout pro každou konkrétní emailovou adresu a lze jej také individualně nastavit. Pokud je systémem došlý email vyhodnocen jako spam (obtěžující nevyžádaná pošta), je tato zpráva zachycena systémem a je s ní naloženo dle volby konkrétního uživatele.
Upozornění
Jedná se o inteligentní systém, který rozeznává spam podle známých charakteristik a indicií. Z naší strany lze obecně ovlivnit, které emaily má systém za spam považovat a které nikoli. Vzhledem ke skutečnosti, že potřeby a názory jednotlivých uživatelů mohou být značně rozdílné, je systém nastaven tak, aby jako spam vyhodnocoval především vysloveně bezvýznamné a obtěžující informace, jako jsou například zprávy ze zahraničí inzerující pornografii, viagru a výrobky a služby, které mají pro standardního uživatele každopádně obtěžující charakter. Pokud se jedná o nevyžádanou poštu z oblasti českého internetu, jako např. nabídky od českých firem, jedná se dle našeho názoru o materiály, které mohou mít pro určité uživatele informační hodnotu a proto nejsou systémem vyhodnocovány jako spam, i když se jedná o nevyžádanou poštu. Pokud tedy např. nechcete dostávat informace od konkrétní firmy, máte obvykle možnost tuto skutečnost danému subjektu sdělit nebo pokud je to nereálné, můžete případně emailovou adresu, z které jsou Vám tyto informace zasílany přidat do "Black listu (černé listiny)" viz. níže.
Nastavení Antispamového fitru
Nejprve se musíte přihlásit do email administračního systému - viz. "Vstup do email administračního systému"
- Pokud jste se přihlásili ke konkrétnímu účtu, objeví se přímo Editace účtu. V tomto případě pokračujte bodem č. 4.
- V případě přihlášení prostřednictvím účtu "postmaster" klikněte v hlavním menu na "Přehled účtů".
- Klikněte na "Editovat účet" vedle příslušného účtu.
- V sekci "Antispamový filtr" zatrhněte položku "Zapnout antispamový filtr" pro aktivaci filtru.
- Další volby zadejte dle vlastního uvážení (viz. níže uvedený popis voleb
- Odešlete kliknutím na tlačítko "Odeslat"
Routing spamu
Zde můžete zvolit, jakým způsobem bude s emailem, který byl vyhodnocen jako spam naloženo:
Přesměrovat na jiný email - email vyhodnocený jako spam bude přesměrován na emailovou adresu, kterou zde zadáte. Je např. vhodné založit pro tento účel vyhrazenou emailovou schránku spam@vasedomena.xx, na kterou budete spam přesměrovávat. Následně pak jednou za čas můžete obsah této schránky překontrolovat, zdali do ní omylem nebyl přesměrován email, který za spam nepovažujete a po provedení kontroly obsah celé schránky vymazat.
Nechat stávající routing - emaily vyhodnocené jako spam budou doručeny do emailové schránky. V případě této volby je vhodné do kolonky "U spamu změnit předmět na" zapsat text, který bude u všech emailů vyhodnocených jako spam. Emaily budou tedy standardně doručeny do Vaší schránky, budete však mít lepší přehled v doručené poště
Smazat - všechny emaily, které budou vyhodnoceny jako spam bodou systémem smazány.
U spamu změnit předmět na
Viz. položka "Nechat stávající routing".
Spam level
Do této kolonky zapište hodnotu přísnosti hodnocení emailů. Zapisuje se hodnota od 0.0 do 10.0. (Pozor: pro oddělení desetinného místa použijte tečku ".", nikoli čárku ",". Tato hodnota značí počet trestných bodů. Jeli dosaženo této hodnoty, je email vyhodnocen jako spam. Systém analyzuje email a za každý znak resp. indicii, která je charakteristická pro spam, přidá emalu trestný bod. Pokud hodnota trestných bodů dosáhne hodnoty zapsané u této položky, je zpráva vyhodnocena jako spam. Čím nižší hodnota je zde zapsaná, tím přísnější filtrace a více zpráv vyhodnocených jako spam. Optimální hodnota pro standardní nastavení je "5.5" - "7.0".
Black list (Černá listina)
Pokud emaily z určité emailové adresy nejsou vyhodnoceny jako spam, ale přesto je nechcete přijímat, máte možnost do této kolonky zapsat emailové adresy, z kterých nechcete poštu přijímat. Více adres oddělte mezerou.
White list (Bílá listina)
Pokud emaily z určité emailové adresy jsou vyhodnoceny jako spam, ale přesto je chcete přijímat, máte možnost do této kolonky zapsat emailové adresy, z kterých chcete v každém případě poštu přijímat. Více adres oddělte mezerou.